Amazon zamknie program darowizn na cele charytatywne AmazonSmile w przyszłym miesiącu, ponieważ szuka sposobów na obniżenie kosztów, podała firma w środę. To było uruchomiony w 2013 roku.
Program przeznaczył procent zakupów kupujących na kwalifikujące się organizacje charytatywne, przekazując ponad 377 milionów dolarów na całym świecie od samego początku, zauważył gigant handlu elektronicznego.
Firma zamierza zamknąć AmazonSmile do 20 lutego, napisano w firmowym poście na blogu.
„Po prawie dekadzie program nie rozwinął się, aby wywrzeć wpływ, na jaki pierwotnie liczyliśmy” – powiedziała firma. „Przy tak wielu kwalifikujących się organizacjach – ponad 1 milion na całym świecie – nasza zdolność do wywierania wpływu była często zbyt ograniczona”.
Amazon powiedział dalej, że będzie nadal inwestować w obszary, w których może „dokonać znaczących zmian”, pomagając społecznościom dotkniętym klęskami żywiołowymi, budując niedrogie mieszkania i zapewniając dostęp do edukacji informatycznej uczniom w społecznościach o niedostatecznym poziomie.
Ogłoszenie jest ostatnią oznaką niepokoju dla Amazon, który w ciągu ostatnich trzech lat przeszedł ogromny wzrost, po którym nastąpiło spowolnienie przychodów i strata 1 biliona dolarów wartości rynkowej. Aby powstrzymać straty, Amazon ogłosił w listopadzie redukcję siły roboczej zlikwidować ponad 18 000 miejsc pracy.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy dyrektor generalny Amazon, Andy Jassy, wstrzymał testy Amazon Scout, inicjatywy firmy dotyczącej robotów dostarczających produkty do domu. Zamknął także usługę telezdrowia i pielęgniarstwa Amazon Care, a także Fabric.com, długoletniego internetowego sprzedawcę tkanin.