W zeszłym miesiącu były weteran Bungie, Jonty Barnes, wraz z byłym dyrektorem Sports Interactive, Neilem Dejyothinem i byłym dyrektorem generalnym Angielskiego Związku Piłki Nożnej, Alexem Hornem, dołączyli do start-upu deweloperskiego Formation Games.
Chociaż studio powstało w 2021 roku, przez ostatni rok działało cicho, budując Club, nową grę mobilną do zarządzania piłką nożną, która ma zostać uruchomiona w 2023 roku.
Biorąc pod uwagę doświadczenie Dejyothina i Horne’a odpowiednio w Football Managerze i prawdziwym Związku Piłki Nożnej, jasne jest, jak trafili do zespołu kierowniczego w Formation Games. Dla Barnesa, wieloletniego dyrektora Bungie, który pracował jako producent przy różnych tytułach Halo, zanim przeszedł do Destiny, przejście na papierze wydaje się mniej oczywiste.
Przejście od nadzorowania kariery w strzelankach science fiction z perspektywy pierwszej osoby do kierowania rozwojem gry menedżerskiej do zarządzania piłką nożną na urządzenia mobilne może niektórym wydawać się skokiem, ale Barnes może zilustrować, dlaczego miało to sens dla niego jako wieloletniego fana tego sportu.
„Zawsze chciałem stworzyć grę piłkarską” – mówi szybko Barnes GamesIndustry.biz. „Grałem w grę o nazwie Kick Off na moim Atari ST we wczesnych latach 90. autorstwa gościa o imieniu Dino Dini i myślałem:„ Chciałbym wiedzieć, jak to zrobić ”i jak każdy gracz, myśląc o tym, jak mogę to wyrównać”.
Ciekawostka: Kick Off został okrzyknięty grą roku podczas gali Golden Joystick Awards 1990
Barnes opowiada o swoim udziale w Mistrzostwach Świata w Brazylii w 2014 roku i graniu tam w wiele mobilnych aplikacji piłkarskich i sportowych. W tym czasie nadal był w Bungie, ponieważ studio miało właśnie wypuścić oryginalne Destiny, pierwszą wyprawę do tytułu usługi na żywo, który pewnego dnia stanie się flagowym projektem studia.
„Moim planem zawsze było stworzenie własnej firmy zajmującej się grami, była to tylko kwestia tego, kiedy” – dodaje. „Kiedy więc na moim biurku pojawiła się talia dotycząca gry skupiającej się na byciu właścicielem klubu, natychmiast mnie wciągnęła.
„Dobrą rzeczą w urządzeniach mobilnych jest to, że istnieje wiele świetnych przykładów usług na żywo. Oczywiście Destiny było również usługą na żywo i istnieje wiele rzeczy, które możesz wykorzystać ze swoich doświadczeń podczas tworzenia gier, aby wprowadzić nowe pomysły. zawsze kierowała mną pasja i innowacyjność tego, co tworzymy, i nigdy tak naprawdę nie przestałem się martwić o rodzaj stycznej, którą obieram”.
Wybór stworzenia tytułu mobilnego był dla zespołu prosty; Barnes wyjaśnia, że jako twórca po prostu chcesz być tam, gdzie są gracze. Bariera wejścia nigdy nie była niższa w grach mobilnych i ma większą publiczność niż kiedykolwiek wcześniej.
„Jeśli tworzysz nową franczyzę, chcesz, aby ta franczyza przetrwała dekadę”
„Jest też inny element, w którym obserwujesz przestrzeń mobilną na przestrzeni lat, pracując nad tytułami na PC i konsole, i widzisz, jak jakość i wartości produkcji rosną, a innowacje się pojawiają” – mówi.
„Widzieliśmy to ostatnio w grach takich jak Genshin Impact i Apex Legends. Jeśli tworzysz nową franczyzę, chcesz, aby ta franczyza przetrwała dekadę i musisz myśleć o strategii mobilnej w jakimś stopniu.
„Dla mnie osobiście telefon komórkowy to miejsce, w którym spędzam obecnie większość czasu na grę, a kiedy jesteś fanem sportu, jest to logiczna platforma, na której można być liderem”.
Od tego momentu przyszłość największego tytułu piłkarskiego również jest niepewna – na początku tego roku EA i FIFA zakończyły 30-letnią współpracę, co oznacza, że przyszłe odsłony gry piłkarskiej stworzonej przez EA będą znacznie różnić się od poprzednich gier.
FIFA powiedziała również, że chce zdywersyfikować swoją ofertę gier i powiedziała, że będzie szukać nowych programistów i wydawców do współpracy w przyszłości nad własną markową grą. Chociaż Formation Games nie chce konkurować z uznanymi seriami, chce wykorzystać tę samą bazę fanów.
„Uwielbiam FIFA, była udoskonalana przez wiele, wiele lat i jestem pewien, że tu zostanie” – mówi Barnes. „Istnieją inne gry, takie jak Football Manager, które nadal mają miejsce wśród publiczności, co jest świetne dla graczy, którzy lubią tego rodzaju doświadczenia.
„Staramy się uzupełniać doświadczenie bycia fanem piłki nożnej, a nie z nim konkurować”
„Kiedy stworzyliśmy strzelankę kooperacyjną w Bungie, wierzyliśmy, że jest miejsce dla wielu strzelanek pierwszoosobowych i wciąż jest dużo miejsca na dostarczanie graczom nowych wrażeń. W Formation wierzymy, że to samo dotyczy sportu; jest tak wiele miejsce w grach piłkarskich, aby nadal wprowadzać innowacje na urządzenia mobilne i jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy być tego częścią.
„Próbujemy uzupełnić doświadczenie bycia fanem piłki nożnej, a nie z nim konkurować”.
Club jest obecnie na wczesnym etapie produkcji, ale Barnes opisuje go jako „prawdziwą piłkarską grę RPG, której sercem są doświadczenia społeczne”. Gracze wcielają się w rolę właściciela klubu i mają dostęp do prawdziwych klubów, zawodników i prawdziwych historii ze świata piłki nożnej z „alternatywnym spojrzeniem”. Stamtąd będą musieli zarządzać każdym aspektem zespołu, takim jak stroje, sponsor stadionu i gracze, których mają podpisać na podstawie rzeczywistych wydarzeń.
„Decyzje, które podejmiesz, będą bardzo ważne, więc tworzenie tej wyjątkowej, ale bardzo autentycznej gry piłkarskiej, która, mamy nadzieję, będzie rezonować z milionami ludzi, którzy codziennie żyją i oddychają piłką nożną” – kontynuuje Barnes.
Formation kieruje się również do bardziej okazjonalnych graczy, co sprawia, że urządzenia mobilne są bardziej atrakcyjnym wyborem.
„Nie jesteśmy w spektrum czterogodzinnych sesji hardcorowego zarządzania, bardziej skupiamy się na bardziej swobodnej stronie wskakiwania na pięć lub dziesięć minut” — wyjaśnia.
Barnes wnosi również do projektu doświadczenie w grach na żywo, zaczerpnięte z pracy nad Destiny. Dużym aspektem tego jest praca z aktywną społecznością, przyjmowanie opinii na pokładzie i próbowanie nowych rzeczy.
„W przypadku gier takich jak Halo nie odważylibyśmy się niczego ogłosić, jeśli nie bylibyśmy w 100% pewni, że znajdzie się to w grze” — wspomina. „W przypadku Destiny musieliśmy odwrócić to do góry nogami i powiedzieć:„ Hej, porozmawiajmy ze społecznością o tym, co możemy zrobić, i zobaczmy, czy to jest dla nich interesujące ”, czyniąc z nich większą część naszego procesu”.
Destiny z 2014 roku było pierwszym podejściem Bungie do usługi na żywo, ponieważ model wciąż ewoluował
Po wyjaśnieniu podstawowej pętli rozgrywki tak szczegółowo, jak to tylko możliwe na tym etapie, pytamy Barnesa o jego przemyślenia na temat kilku polaryzujących trendów krążących w branży, w szczególności włączenia blockchain i kryptografii, oraz czy Club je zobaczy.
„Przede wszystkim każda nowa technologia powinna mieć na celu poprawę doświadczenia gracza” – mówi Barnes. „Myślę, że gry blockchain poruszają się szybko, ale tak naprawdę nie jest jeszcze jasne, gdzie wyląduje. Mimo że trwa to już dość długi czas, wciąż wydaje się, że jest w powijakach”.
„Myślę, że musimy zobaczyć namacalny przykład koncepcji metaverse…
Barnes mówi, że Formation Games bada technologię Web3 i wierzy, że bycie na czubku włóczni nowej technologii pomaga określić jej przyszłość. Jest również entuzjastycznie nastawiony do koncepcji metaverse, ale przyznaje, że typy światów spopularyzowane przez ten termin istnieją znacznie dłużej.
„Kiedy myślę o miejscach takich jak Roblox lub niektórych doświadczeniach, jakie miałem na czacie VR, jest to naprawdę wyjątkowe doświadczenie, w którym gracze mogą się nawzajem bawić” – mówi nam. „W Roblox i VR Chat podoba mi się to, że budują społeczności, które definiują przyszłość ich platformy.
„To naprawdę ekscytująca perspektywa, ale myślę, że musimy zobaczyć namacalny przykład koncepcji Metaverse, która zapewnia zabawne doświadczenia wystarczająco silne, aby zbudować wokół nich ogromne społeczności, a nie tylko wypełniać ogromną kreację technologiczną rzeczami i mieć nadzieję, że jest fajna. ”
Barnes uważa, że gracze z generacji Z i generacji alfa będą prawdopodobnie mieli największy głos w kształtowaniu tych koncepcji.
„Fascynujące jest myślenie, że pokolenie Z miało najwyżej dziesięć lat, kiedy pojawił się pierwszy iPhone, i nigdy się nie nudziło” — mówi. „Zawsze mieli rozrywkę na żądanie, co byłoby niesamowite, gdy byłem dzieckiem. Są przyzwyczajeni do zarządzania profilami społecznościowymi, obecnością cyfrową i kontaktami towarzyskimi w tych wirtualnych środowiskach”.
Roblox szczególnie zachęca młodszych graczy do odkrywania treści tworzonych przez użytkowników i tworzenia własnych gier, a Barnes ma nadzieję, że popyt sprawi, że narzędzia UGC będą na dłuższą metę bardziej dostępne i szybsze.
„Kiedy myślimy o stworzeniu naszej gry, mając tych graczy w wirtualnych światach, myślimy o tym, jak powinniśmy upewnić się, że uwzględniamy rzeczy, którymi są podekscytowani, i tworzymy dla nich platformę” – dodaje. „Potrzebujemy tylko kogoś, kto stworzy doświadczenie, które pokaże nam tę technologię oraz sposób, w jaki może ona ulepszyć i być dobrym przewodnikiem dla innych”.
Mówiąc o dobrych tropach, Barnes podkreśla, że czas spędzony w Bungie nauczył go bycia dobrym przywódcą, otoczonym przez grupę ludzi, którzy nie bali się wzajemnie pociągać do odpowiedzialności. To jest kultura, którą zamierza przenieść do Formation Games.
„Zatrudnianie ludzi z różnych środowisk sprawi, że będziemy tworzyć lepszą rozrywkę”
„Tworząc gry wyciągasz wiele lekcji, popełniasz mnóstwo błędów, ale tworzysz środowisko, w którym podejmowanie ryzyka jest w porządku i jest aktywnie zachęcane, ponieważ za porażką kryje się naprawdę dobra lekcja” – mówi.
Sednem tworzenia dobrej kultury jest integracja, co jest kolejnym punktem, który Barnes chętnie podkreśla. Chociaż na tym etapie nie jest jasne, jak różnorodne jest Formation Games, Barnes mówi, że jest bardzo świadomy tego, że zarówno przestrzeń gier, jak i piłka nożna mają długoterminowe problemy z różnorodnością, i przyznaje, że obie branże wciąż mają wiele do zrobienia
„Widzimy zmianę w branży, w której ludzie czują się bardziej komfortowo będąc sobą i są zainteresowani pracą przy tworzeniu gier, i to jest naprawdę ekscytujące” – mówi. „Właściwie widzę poprzez trenowanie miejskich drużyn młodzieżowych, że sytuacja poprawia się również na niższym poziomie piłki nożnej.
„Przekonałem się przez Bungie, że niedostatecznie reprezentowane grupy na stanowiskach kierowniczych są jednym z najsilniejszych sposobów na przyspieszenie niezbędnych zmian w organizacji, więc to była naprawdę ważna część sposobu, w jaki budujemy zespół w Formation.
„Zatrudnianie ludzi z różnych środowisk sprawi, że będziemy tworzyć lepszą rozrywkę”.