• O mnie
  • Lifestyle
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
Lifestyle

Chiński rynek gier spada po raz pierwszy od dwóch dekad

Chiński rynek gier spada po raz pierwszy od dwóch dekad

Sprzedaż gier wideo spadła w Chinach o 10,3% do 269,5 miliardów juanów (39,7 miliardów dolarów) w 2022 roku.

Jak donosi South China Morning Post, po raz pierwszy rynek spadł w tym kraju od 2003 roku, kiedy po raz pierwszy zaczęły pojawiać się dane liczbowe.

Liczba graczy również nieznacznie spadła o 0,33% do 664 milionów, wynika z danych firmy analitycznej CNG opublikowanych przez organ rządowy Gaming Publishing Committee of China Audio-Video and Digital Publishing Association.

Telefony komórkowe stanowiły 70% chińskiego rynku w 2022 r. i spadły o 14,4% do 193,1 mld juanów (28,4 mld USD).

Biznes e-sportowy również spadał, spadając o 14% do 144,5 miliarda juanów (21,3 miliarda dolarów).

„Cała branża jest pod presją” – skomentowało stowarzyszenie, wskazując między innymi na takie czynniki, jak ograniczenia związane z COVID-19, ale także silna konkurencja z zagranicy, mniejsze wydatki konsumentów i problemy z rekrutacją.

Chińska regulacja rynku gier była surowa przez cały rok 2022, co również miało wpływ na wyniki. W ubiegłym roku w kraju zatwierdzono 512 licencji na gry, w tym 468 tytułów krajowych i 44 gry z zagranicy, kontynuował South China Morning Post.

Był to gwałtowny spadek w porównaniu do liczby gier zatwierdzonych w 2021 roku, czyli 679 gier krajowych i 76 tytułów importowanych.

Wydawanie tych licencji przebiega powoli od drugiego dziewięciomiesięcznego zamrożenia zezwoleń, które zakończyło się w kwietniu 2022 r.

Raport Niko Partners z listopada zapowiadał spodziewany spadek chińskiego rynku w 2022 roku. Było to kontynuacją raportu z połowy roku o pierwszych spadkach od 14 lat.

Rosnące ograniczenia rządowe dotyczące czasu i pieniędzy, które młodzi ludzie mogą wydawać na gry, również byłyby czynnikiem powodującym te spadki.

Ponieważ Chiny są jednym z największych rynków gier wideo na świecie, ich spadek prawdopodobnie będzie również czynnikiem wpływającym na spodziewany spadek światowych przychodów z gier w 2022 roku.

Zerknij również na to!  Microsoft wzmacnia OpenAI dzięki wielomiliardowym inwestycjom

Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Źródło

Shares
Poprzedni

Meryl Streep dołącza do Steve’a Martina i ekipy w filmie „Tylko morderstwa w budynku”

Następny

Duchy supernowych odkryte na najbardziej szczegółowym obrazie radiowym Drogi Mlecznej

O mnie

Piotr Olszewski

#kochamzurek ❤️

Na równi z tatarem!

Socjalnie
FacebookInstagramYouTube
Most Popular

Czy narkotyki powinny być zalegalizowane?

pexels-anna-shvets-3683087

Paragony grozy – wakacyjny horror Polaków

pexels-aman-jha-707191

Nie rób za darmowego informatyka

KhoJWXJREkjzQcmsVM2qyf
Tagi
luna
Zerknij również na to
pexels-anna-shvets-3683087
Lifestyle

Czy narkotyki powinny być zalegalizowane?

Min czytania
1 czerwca, 2022
7 codziennych nawyków, które poprawią Twoje zdrowie psychiczne w 2023
Lifestyle

7 codziennych nawyków, które poprawią Twoje zdrowie psychiczne w 2023 roku

Min czytania
31 grudnia, 2022
God of War Ragnarok kończy rok 2022 na 1. miejscu
Lifestyle

God of War Ragnarok kończy rok 2022 na 1. miejscu | Brytyjskie listy przebojów w pudełkach

Min czytania
2 stycznia, 2023
Olszefsky
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle
  • Polityka Prywatności
  • qlo.pl
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle

#kochamzurek