Nowy raport Data.ai mówi, że wydatki konsumentów na gry mobilne osiągnęły 110 miliardów dolarów w 2022 roku.
Według raportu State of Mobile 2023 liczba ta oznacza spadek o 5% rok do roku.
Jeśli chodzi o wydatki na gry mobilne, prym wiodą Chiny z wydatkami graczy na poziomie 42,4 miliarda dolarów.
Poniżej znajdują się inne największe rynki pod względem przychodów z gier mobilnych:
USA – 24,02 mld USD Japonia – 13,1 mld USD Korea Południowa – 5,28 mld USD Niemcy – 2,47 mld USD
Chociaż wydatki konsumenckie spadły na rynku, liczba pobrań gier mobilnych wzrosła o 8% do 90 miliardów na całym świecie. Gry typu hypercasual prowadzą do pobierania 17,5 miliarda pobrań.
Chiny miały lwią część pobrań gier mobilnych na poziomie 31,43 miliarda.
Inne najlepsze pliki do pobrania na urządzenia mobilne według krajów w 2022 r.:
Indie – 9,65 mld Brazylia – 4,62 mld Stany Zjednoczone – 4,57 mld Indonezja – 3,45 mld
Jeśli chodzi o gatunek gry, gry RPG, takie jak Genshin Impact, są głównymi graczami w wydatkach, ponieważ zgromadziły 25,5 miliarda dolarów na całym świecie.
Inne gatunki osiągające najlepsze wyniki pod względem przychodów to:
Strategia – 12,1 miliarda dolarów Gatunek meczowy – 8,7 miliarda dolarów Kasyno – 8,3 miliarda dolarów
W raporcie zauważono również, że w 2022 roku Honor of Kings, Genshin Impact i Candy Crush Saga były trzema najlepszymi tytułami mobilnymi na całym świecie pod względem wydatków konsumentów.