Gry wideo pozostały największym sektorem rozrywki domowej w Wielkiej Brytanii w 2022 r., wynika z rocznego raportu Digital Entertainment and Retail Association.
Szacuje się, że rynek rozrywki domowej w Wielkiej Brytanii osiągnął w ubiegłym roku 11,1 miliarda funtów przychodów, jak podała ERA, w tym sprzedaż muzyki, wideo i gier.
Podczas gdy najszybciej rozwijającą się branżą była wideo (wzrost o 14,4% do 4,43 mld GBP), gry nadal przynosiły największe zyski z kwotą 4,66 mld GBP, co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu z 2021 r.
Według ERA gry stanowiły 42,1% całkowitych przychodów z rozrywki domowej w 2022 roku.
Szacuje się, że sprzedaż cyfrowa gier wyniosła 4,17 miliarda funtów (wzrost o 3,1% rok do roku), podczas gdy sprzedaż fizyczna spadła o 4,5% do 488 milionów funtów. Oprogramowanie fizyczne stanowiło zaledwie 10% sektora w 2022 r., podała ERA.
Patrząc na podział sprzedaży cyfrowej, pobrania na konsole wzrosły o 12,2% rok do roku, osiągając 724 miliony funtów. Telefony komórkowe wzrosły nieznacznie o 3,2%, uzyskując łączny przychód w wysokości 1,48 miliarda funtów.
Niniejsze sprawozdanie opiera się na wstępnych danych, które zostaną skonsolidowane w roczniku ERA, który ma się ukazać w marcu. W przypadku gier fizyczne dane dotyczące sprzedaży pochodzą dzięki uprzejmości GfK Entertainment, podczas gdy przychody cyfrowe pochodzą z szacunków Omdia (w tym cyfrowe gry online, urządzenia mobilne i tablety). Wreszcie wykresy cyfrowe pochodzą z połączonych danych GSD / IFSE.
Dyrektor generalny ERA, Kim Bayley, skomentował: „Gry pozostają często nieoczekiwanym liderem rynku rozrywki. Chociaż wzrost na poziomie 2,3% był niższy niż w przypadku wideo czy muzyki, jego skala jest ogromna, a pod względem innowacji i emocji nadal wyznacza tempo. dla całego sektora rozrywki”.
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat gier w Wielkiej Brytanii w 2022 r., przeczytaj nasz raport roczny na tej stronie.
Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej