Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej
GameSpot i Giant Bomb to najnowsze publikacje medialne, w które uderzają zwolnienia.
Wiadomość pojawiła się ostatniej nocy, a różni członkowie obu drużyn ogłosili, że są teraz bezrobotni za pośrednictwem mediów społecznościowych. Kotaku poinformował, że zwolnienia zostały ogłoszone pracownikom podczas nieplanowanego spotkania w całej firmie, prowadzonego przez Perkinsa Millera, dyrektora generalnego firmy macierzystej firmy Fandom.
Źródła poinformowały Kotaku, że problem dotyczy około 40 do 50 osób w całej firmie.
Nie wiadomo, ile osób w Giant Bomb i GameSpot ucierpiało, ale potwierdzone zwolnienia obejmują byłego Jessa „Voidburgera” O’Briena i Jasona Oestreichera, redaktora działu rozrywki GameSpot, Mata Elfringa, oraz Justina Vachona, głównego projektanta marki w obu witrynach.
Giant Bomb postanowił tymczasowo zaprzestać publikowania treści w następstwie zwolnień.
Kotaku poinformował, że Miller powiedział personelowi Fandomu, że firma pozostaje rentowna, ale nie odpowiedział na żadne pytania pracowników. Fandom jeszcze nie skomentował.
Wiadomość pojawiła się zaledwie trzy miesiące po tym, jak Fandom nabył GameSpot i Giant Bomb, a także Metacritic i inne witryny, w ramach transakcji wartej 55 milionów dolarów.
Wynika to również z odejścia w czerwcu współzałożyciela Giant Bomb, Jeffa Gertsmanna.
W ostatnich miesiącach doszło do serii zwolnień w przestrzeni medialnej gier, których dotyczyły publikacje, w tym IGN, Polygon (i inne właściwości Vox Media), GameByte, Game Informer, Future, Fanbyte i Vice.
Tymczasem niedawno wznowiony G4 został zamknięty po roku działalności.
Doszło również do zwolnień w większych firmach zajmujących się grami, w tym 10 000 osób w Microsoft (z pewnymi pracownikami Bethesdy i 343 Industries), a także pracowników w Unity, NetEase, Wizards of the Coast i Ubisoft.