Producent RuneScape, Jagex, nabył Gamepires, chorwackie studio najbardziej znane z otwartej gry survivalowej Scum.
Jagex ma na celu umożliwienie zespołowi Gamepire złożonemu z ponad 50 programistów przygotowania Scuma, który jest we wczesnym dostępie od sierpnia 2018 r., do pełnego uruchomienia wersji 1.0.
„Budowanie społeczności graczy jest siłą napędową tego, co robimy w Jagex, a ta wspólna pasja jest powodem, dla którego cieszymy się, że możemy powitać Gamepires w gronie” – powiedział dyrektor generalny Jagex, Phil Mansell.
„Wierzymy w wizję Tomislava, Andreja i ich utalentowanego zespołu, który stworzył imponującą grę survivalową z otwartym światem, kultywował wysoce zaangażowaną społeczność i rozwinął silny, dochodowy biznes. Z naszym wsparciem i wsparciem naszego zespołu wydawniczego Jagex Partners , razem sprawimy, że Scum odniesie jeszcze większy globalny sukces”.
Tomislav Ponrac, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Gamepires, dodał: „Współpraca z Jagex daje nam możliwość wyniesienia Scum na wyższy poziom. daleko i wykorzystaj pełny potencjał gry”.
Gamepire to drugie w historii nabycie studia Jagex; w październiku rozmawialiśmy z Mansellem o decyzji studia o zakupie amerykańskiego dewelopera Pipeworks.
W tym czasie Mansell powiedział, że Jagex będzie nadal szukał partnerów do przejęć, ale stwierdził, że firma nie zamierza rozpocząć szaleństwa wykupywania studiów.
W zeszłym roku Jagex odnotował rekordowe przychody w wysokości 125 milionów funtów dzięki RuneScape, który również odnotował najwyższą w historii liczbę płacących graczy w 2021 roku.