Microsoft złożył wczoraj odpowiedź na skargę antymonopolową Federalnej Komisji Handlu USA w związku z planowanym przejęciem Activision Blizzard, jak donosi CNBC.
37-stronicowa odpowiedź obejmuje liczne argumenty, które Microsoft przedstawił już publicznie lub innym organom regulacyjnym, stwierdzając brak zachęty do uczynienia Call of Duty ekskluzywnym, chęć zwiększenia minimalnego zasięgu w przestrzeni gier mobilnych oraz malując protesty Sony jako te dominującego lidera rynku, który chce powstrzymać przełomowe innowacje, które mogą przynieść korzyści konsumentom.
„Sony może preferować ochronę przychodów uzyskiwanych z droższych sprzedaży poszczególnych gier, ale przepisy antymonopolowe nie służą do izolowania dominującego gracza na rynku i jego preferowanego modelu biznesowego od konkurencji” — powiedział Microsoft.
Jednak miał również problem z samą FTC.
„Postępowanie to jest nieważne, ponieważ struktura Komisji jako niezależnej agencji posiadającej znaczną władzę wykonawczą oraz związane z tym ograniczenia w usuwaniu komisarzy i innych urzędników Komisji naruszają artykuł II Konstytucji Stanów Zjednoczonych i podział władzy” — Microsoft powiedział.
Wzięła również wyjątek od praktyki FTC polegającej na tym, że jej skargi początkowo rozpatrywali sędziowie prawa administracyjnego powoływani przez FTC, a nie sędziowie z federalnego systemu sądów okręgowych i okręgowych.
„Struktura tego postępowania administracyjnego, w którym Komisja zarówno inicjuje, jak i ostatecznie rozpatruje skargę przeciwko Microsoftowi, narusza prawo Microsoftu do wydania orzeczenia przed neutralnym arbitrem, wynikające z Piątej Poprawki.
Oprócz swoich argumentów, Microsoft przyznał również w swojej odpowiedzi, że zamierza udostępnić trzy przyszłe tytuły Zenimax wyłącznie na Xbox i komputery PC. Chociaż nazwy tych gier zostały zredagowane, Microsoft powiedział, że wszystkie trzy „są przeznaczone do grania głównie w pojedynkę lub w małych grupach”.
Kontrastuje to z Call of Duty, mówiąc, że strzelanka Activision była bardziej analogiczna do gier Zenimax, które nadal wspiera na wielu platformach, takich jak Fallout 76 lub Elder Scrolls Online, „ponieważ te gry są zaprojektowane do wspólnego grania przez szerokie społeczności graczy na różne platformy”.