My.Games ogłosiło, że wycofuje się z Rosji, rynku, który pierwotnie nazywał domem.
W ogłoszeniu wydanym przez amsterdamską centralę wydawca poinformował, że wszystkie części firmy, które generowały przychody w Rosji, zostaną wydzielone do nowego, niezależnego podmiotu. Ten podmiot nie będzie powiązany z My.Games.
Licencje na wszystkie produkty związane z Rosją zostaną przeniesione do niezależnej rosyjskiej firmy Astrum Entertainment, po czym My.Games nie będzie już uzyskiwać przychodów z tych tytułów w Rosji.
Firma zaprzestanie również wszelkich pozostałych działań na tym rynku. Będzie nadal rozwijać i wydawać tytuły na konsole, komputery PC i urządzenia mobilne, koncentrując się na kluczowych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, Europa i Azja, z planami ukierunkowanymi również na rynki rozwijające się, takie jak MENA, Latam, Indie i Indonezja.
My.Games powiedział, że jego wyjście będzie wiązało się z restrukturyzacją biznesu, a wydawca koncentruje się teraz „wyłącznie na rozwoju biznesu międzynarodowego, a także ulepszaniu infrastruktury dla swojego rozproszonego zespołu”.
Ponad 90% personelu My.Games pracuje zdalnie od 2020 roku. Firma jest prowadzona przez centralę w Amsterdamie z biurami na Cyprze, w Hiszpanii, Chinach, Finlandii i Korei.
My.Games posiada również przestrzenie coworkingowe w Turcji i Armenii, a w 2023 roku planuje otworzyć więcej w regionie EMEA.
W październiku My.Games zostało przejęte przez partnera zarządzającego Leta Capital, Aleksandra Chachavę, w transakcji wartej 642 miliony dolarów.
My.Games zostało pierwotnie uruchomione w 2019 roku jako wydawnictwo Mail.ru, wiodącej rosyjskiej firmy internetowej i komunikacyjnej.
Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej