Chiński wydawca NetEase podobno rozwiązuje zespół odpowiedzialny za obsługę tytułów Blizzarda na swoim rodzimym rynku, po rozpadzie wieloletniego partnerstwa obu firm.
Źródła zaznajomione z tą sprawą powiedziały South China Morning Post, że „większość personelu” w dziale została zwolniona lub przeniesiona do innych części firmy.
Chińskie operacje dla gier Blizzarda były obsługiwane przez jednostkę w spółce zależnej NetEase, Shanghai EaseNet Network Technology. Zespół około dziesięciu osób został zatrudniony do obsługi logistyki związanej z zawieszeniem dotkniętych tytułów, a także problemami z obsługą klienta w następstwie, ale podobno będą one obowiązywać tylko przez okres do sześciu miesięcy.
W szczytowym momencie w tym zespole było mniej niż 100 osób, a wielu z nich odeszło po tym, jak Blizzard i NetEase po raz pierwszy ogłosili podział w listopadzie. Część personelu technicznego została już przeniesiona do innych zespołów w Szanghaju.
Blizzard i NetEase ogłosiły, że ich 14-letnia współpraca, w ramach której ten ostatni zajmował się wydawaniem i obsługą kluczowych tytułów Blizzarda, wygaśnie 23 stycznia 2023 r., bez słowa odnowienia.
W rzeczywistości Blizzard powiedział już, że prowadzi rozmowy z różnymi alternatywnymi partnerami w Chinach, ale źródła South China Morning Post twierdzą, że porozumienie raczej nie zostanie osiągnięte do 23 stycznia.
Tego dnia siedem tytułów Blizzarda zostanie wyłączonych z Chin kontynentalnych: World of Warcraft, Overwatch, Hearthstone, Diablo 3, Warcraft 3, StarCraft 2 i Heroes of the Storm. Blizzard wycofał już te tytuły ze sprzedaży w Chinach.
Nie ma to wpływu na grę mobilną Diablo Immortal, ponieważ jest częścią oddzielnej umowy i została opracowana wspólnie przez NetEase i Blizzard. Stojący za tym zespół NetEase ma siedzibę w centrali firmy w Hangzhou i nie ma na niego wpływu redukcja etatów.
Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej