• O mnie
  • Lifestyle
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
Lifestyle

Porady i wskazówki dotyczące tworzenia portfolio QA

Porady i wskazówki dotyczące tworzenia portfolio QA

Portfele nie są czymś, co zwykle kojarzy się z rolami kontroli jakości.

Zazwyczaj są one używane do zaprezentowania pracy technicznej i doświadczenia, które ktoś może chcieć wykazać, przedstawiając się w nowych możliwościach zawodowych.

Ponieważ jednak kontrola jakości jest rolą techniczną i wymagającą odpowiednich umiejętności, zrozumiałe jest, że wyselekcjonowany wybór twoich umiejętności zapewniania jakości może pomóc ci w drodze do zdobycia roli kontroli jakości w branży gier.

Warto zauważyć, że jako gracz najprawdopodobniej posiadasz już wiele umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia pracy w dziale kontroli jakości. Jeśli kiedykolwiek zauważyłeś nie na miejscu teksturę, animację, która nie wygląda dobrze, lub błąd ortograficzny w tytule AAA, już zaczynasz myśleć o zapewnieniu jakości, nawet jeśli tego nie widzisz. Pytanie brzmi jak to wykorzystać i skierować na zbiór swoich talentów?

Wyselekcjonowany wybór twoich umiejętności zapewniania jakości może pomóc ci w drodze do zdobycia roli kontroli jakości w branży gier

Zacznij tworzyć projekty

To odważna pierwsza sugestia, jeśli jesteś kimś, kto kocha pomysł tworzenia własnych gier, ale jednocześnie onieśmiela cię myśl o kodowaniu lub tworzeniu grafiki. Te rzeczy nie są łatwe, ale dobrą wiadomością jest to, że nie wybierasz się tutaj do pracy jako programista lub artysta.

To, co zamierzasz zrobić, to pokaż, że znasz wszystkie części składowe gry, co jest potrzebne, aby przejść od koncepcji do produktu. Dobrzy praktycy kontroli jakości są świadomi tego, co może pójść nie tak na każdym etapie procesu rozwoju, a jeśli rozumiesz to choćby na poziomie powierzchni, dajesz sobie wyraźną przewagę.

W praktyce oznacza to dla Ciebie, że nie musisz wymyślać koła na nowo podczas wykonywania tego procesu. Istnieje nieskończona liczba narzędzi i zasobów, których możesz użyć, aby zaradzić wszelkim lukom w pewności siebie, aby upewnić się, że jesteś w stanie połączyć swój pomysł.

Oto kilka przykładów tych zasobów.

Stwórz grę bez programowania:

Flowlab.io (darmowy) Unity, używając Bolt (darmowy) Unreal Engine 4/5, używając Blueprints (darmowy) RPG Playground (freemium) RPG Maker (płatny) Gamemaker Studio (płatny)

Darmowe zasoby graficzne gry:

W przypadku tych osób ważne jest, aby sprawdzić warunki licencyjne każdego używanego zasobu. Nawet jeśli plik jest wymieniony jako bezpłatny, może mieć warunki dotyczące używania (tj. musisz podać kredyt lub nie możesz go używać komercyjnie)

Podchodź realistycznie do swojego zakresu

Pomyśl o grze, którą chcesz stworzyć. Uprość to, a następnie uprość jeszcze raz i uprość jeszcze raz – prawdopodobnie nadal masz więcej pracy na rękach, niż zdajesz sobie sprawę. Nie będziesz sam tworzył Skyrim 2. Możesz nawet mieć trudności z zrobieniem Węża, jeśli to Twoje pierwsze rodeo.

Zerknij również na to!  Pierwsza asteroida do Buzz Earth w 2023 roku zbliżyła się bardziej niż wiele satelitów

Pomyśl o grze, którą chcesz stworzyć. Uprość to, a potem jeszcze raz uprość i jeszcze raz upraszczaj

Nawet gdybyś mógł, dla celów portfolio QA, byłoby to przesadą, ponieważ to, co próbujemy tutaj zrobić, to udowodnić, że jesteś świadomy tego, jak powstaje grai wszystko, co może się nie udać w tym procesie.

Może się okazać, że podczas tworzenia prostej gry skupiasz się bardziej na jednej konkretnej mechanice niż na reszcie gry. Możesz być tak skupiony na tym, że zapomnisz rozwinąć resztę gry i stracisz wiatr. To nie jest złe, a cała twoja ciężka praca nie musi iść na marne – są lekcje do nauczenia się, a wiedza o twoim cyklu rozwoju będzie ci służyć w przyszłości.

Podziel się swoją pracą, przeformułowaną jako próba wdrożenia mechaniki. Praca, którą wykonałeś, nadal jest pracą, a cykl rozwoju pojedynczej funkcji jest czymś, z czym możesz się spotkać również w pracy związanej z kontrolą jakości.

Zaloguj swoje błędy

Sekcje zwłok słyną z doskonałych refleksji poprojektowych dotyczących cyklu rozwoju gry i nie są przeznaczone tylko dla dużych studiów. Ty też możesz tworzyć własne treści na podstawie tego, co zrobiłeś, czego się nauczyłeś i co możesz zrobić lepiej następnym razem.

Robiąc to, będziesz chciał być zwięzły oraz jasne tam, gdzie to możliwe. Skoncentruj się na napotkanych problemach, sposobie ich naprawy i uporządkowaniu błędów. Organizacja błędów jest ważna, ponieważ w każdej firmie produkującej gry produkty takie jak JIRA czy Azure będą wykorzystywane do śledzenia bieżącej pracy i zadań.

Nawet jeśli nie masz teraz do nich dostępu, możesz je naśladować w czymś tak prostym, jak Arkusz Google. Poniżej znajduje się typowy szablon tego, jak wyglądałby raport o błędzie w branży:

Skoncentruj się na napotkanych problemach, sposobie ich naprawy i uporządkowaniu błędów

Tytuł błęduw tym tagi (Opisz zwięźle problem, być może uwzględniając tagi w nawiasach kwadratowych, takie jak [UI] lub [Gameplay])
Powaga (Jakie jest prawdopodobieństwo, że wpłynie to na podstawową funkcjonalność gry? 1 to krytycznie, 5 to bardzo mało prawdopodobne)
Priorytet (Jak ważne jest, aby to zostało naprawione i jak szybko? 1 oznacza natychmiast, 5 oznacza w pewnym momencie w przyszłości)
Numer wersji (Ten bit ma krytyczne znaczenie w rzeczywistych warunkach. Poprawki do gier są często wdrażane jako kolejne wersje produktu. Błąd może wystąpić w wersji 1.0.1, ale zostanie naprawiony na przykład w wersji 1.0.2)
Funkcjonalność, której dotyczy problem (Na co konkretnie wpływa ten błąd? Czy wpływa na ruch gracza? Interfejs użytkownika? Będzie to podobne do tagów umieszczonych w tytule błędu)
Współczynnik reprodukcji (Spośród x wielu prób, ile razy można to odtworzyć? Dobra liczba prób to 5)
Metoda reprodukcji (Opisz krok po kroku, co ktoś musiałby zrobić, aby powtórzyć to, co znalazłeś. Wyobraź sobie, że osoba, dla której to piszesz, grała w gry, ale nie grała wcześniej w twoją grę. Wspomnij o ładowaniu zapisu, naciśnięciu przycisk itp., ale możesz pominąć powierzchowne kroki, takie jak podłączenie kontrolera, włożenie dysku, chyba że są to kluczowe kroki zgłaszanego błędu)
Spodziewany wynik (w idealnym świecie, co powinno się dziać, gdy wykonasz kroki repro?)
Aktualny rezultat (w prawdziwym świecie, co się dzieje, gdy wykonasz te kroki?)

Zerknij również na to!  OnePlus 11 już wkrótce i nie mogę się doczekać, aby go wypróbować

Ważną rzeczą, o której należy wspomnieć, jest to, że dotkliwość i priorytet mogą na pierwszy rzut oka wydawać się podobne, ale w praktyce są bardzo różne. Możesz znaleźć błąd, który powoduje awarię gry, ale możesz go odtworzyć tylko raz na dziesięć razy – w tym przypadku miałbyś wysoki poziom ważności, niski priorytet.

To samo może mieć odwrotny skutek – być może używasz starego logo w menu głównym. Nie wpływa to na wydajność ani grywalność gry, więc ma niski poziom istotności, ale ma wysoki priorytet, ponieważ nie jest to coś, z czym chciałbyś, aby gra była dostarczana.

Mając to na uwadze, raport o błędzie może wyglądać mniej więcej tak:

[Systems] [Menu] Przycisk wyjścia z gry powoduje awarię gry, gdy podłączonych jest 27 klawiatur Poziom ważności: 1 Priorytet: 4 Numer wersji: 1.0.1 Zagrożona funkcjonalność: Systemy Współczynnik reprodukcji: 5/5 Metoda reprodukcji: 1) Podłącz 27 klawiatur 2) Załaduj do gry 3) Wstrzymaj grę 4) Naciśnij przycisk wyjścia z gry Oczekiwany rezultat: Gra się zawiesza Rzeczywisty wynik: Gra nie powinna się zawiesić i powinna wyjść do menu

Powyższe jest modyfikacją pytania z wywiadu, które zadałem w ramach mojej pierwszej roli QA. Dostałem problem i poproszono mnie o napisanie raportu o błędzie, bez żadnego szablonu. Poprzedniego dnia badałem raporty o błędach, więc mniej więcej wiedziałem, czego się oczekuje.

Zrobienie [a portfolio] jest warte wysiłku – wyraźnie brakuje szkoleń lub certyfikacji w zakresie kontroli jakości dla osób nowych w branży

Zaangażowanie się w proces pisania tych raportów i prezentowanie ich obok swojej pracy pokazuje nie tylko, że tworzysz z myślą o defektach, ale także przyjmujesz proaktywne podejście do ich dokumentowania. Dodanie ich do sekcji swojego portfolio to świetny pomysł, a wiedza o tym, jak je napisać, przygotuje Cię również do pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Zerknij również na to!  Sprzedaż gier wideo unika silnych przeciwności ekonomicznych (na razie)

Możesz także rozważyć napisanie raportu o błędzie w grze stworzonej przez firmę, do której aplikujesz. To, czy jest to rzeczywisty błąd występujący w grze, zależy od ciebie (jeśli go wymyślasz, wspomnij, że jest to hipotetyczny). Ale pokazanie firmie, że znasz jej pracę i możesz zastosować nowo odkrytą wiedzę na temat pisania błędów w jej produktach, pomoże Ci zostać zauważonym.

Warto zauważyć, że żaden z nich nie gwarantuje, że przeczytają go ludzie, u których próbujesz zostać zatrudniony, ale jest to fantastyczny sposób na wyróżnienie się i zademonstrowanie, jak myślisz, gdyby ktoś chciał to kwestionować.

Wybierz swoją platformę

Teraz, gdy masz trochę pracy do pokazania, musisz ją gdzieś umieścić. Skorzystaj z mnóstwa bezpłatnych usług tworzenia i hostingu stron internetowych, które są pełne szablonów do użycia. Jeśli utkniesz, przejrzyj portfolio innych osób z branży i sprawdź, czy możesz dopasować ogólny styl, do którego dążą.

Pamiętaj, aby dołączyć filmy przedstawiające Twoją pracę, a nie tylko końcowy projekt do pobrania — ktoś, kto chce Cię zatrudnić, może nie mieć czasu na pobranie i odtworzenie Twojego projektu.

Dołącz również dokumentację, którą napisałeś z góry. Jeśli piszesz raport o błędzie w grze stworzonej przez osobę, do której aplikujesz, prawdopodobnie warto uwzględnić to również na etapie składania wniosku.

Tworzenie portfolio będzie czasochłonne i nadal nie daje gwarancji znalezienia wymarzonej pracy. Mimo to wykonanie takiego jest warte wysiłku – wyraźnie brakuje szkoleń lub certyfikacji w zakresie kontroli jakości dla osób nowych w branży. Im więcej możesz zrobić, aby pokazać, że rozumiesz, jak powstają gry i jak skutecznie zgłaszać defekty, tym ogólnie lepiej wypadniesz.

Więcej przewodników Akademii GamesIndustry.biz dotyczących pracy w grach

Nasze przewodniki po pracy w grach obejmują różne perspektywy, od zatrudniania przez retencję, po zdobycie wymarzonej pracy lub tworzenie odpowiedniej kultury firmy:

Źródło

Shares
Poprzedni

Oprocentowanie refinansowania kredytu hipotecznego na 10 stycznia 2023 r.: Spadek stóp procentowych

Następny

Zwiastun „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” ujawnia nikczemną pokusę Kanga

O mnie

Piotr Olszewski

#kochamzurek ❤️

Na równi z tatarem!

Socjalnie
FacebookInstagramYouTube
Most Popular

Czy narkotyki powinny być zalegalizowane?

pexels-anna-shvets-3683087

Paragony grozy – wakacyjny horror Polaków

pexels-aman-jha-707191

Nie rób za darmowego informatyka

KhoJWXJREkjzQcmsVM2qyf
Tagi
luna
Zerknij również na to
pexels-anna-shvets-3683087
Lifestyle

Czy narkotyki powinny być zalegalizowane?

Min czytania
1 czerwca, 2022
pexels-asad-photo-maldives-1024993
Lifestyle

Za co kochamy wesela?

Min czytania
26 maja, 2022
Jingle Jam 2022 przynosi 3,6 miliona dolarów na cele charytatywne
Lifestyle

Jingle Jam 2022 przynosi 3,6 miliona dolarów na cele charytatywne

Min czytania
26 grudnia, 2022
Olszefsky
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle
  • Polityka Prywatności
  • qlo.pl
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle

#kochamzurek