Microsoft jest teraz drugim wydawcą gier klasy AAA, który dostrzega uzwiązkowienie swoich pracowników, ponieważ Zenimax Workers United i Communications Workers of America ogłosiły dzisiaj, że ponad 300 programistów ds. kontroli jakości w oddziałach Zenimax w USA opowiedziało się za uzwiązkowieniem.
Deweloperzy udzielili wsparcia albo podpisując legitymację związkową, albo głosując za pośrednictwem portalu internetowego.
Microsoft już uznał związek, powiedziała grupa.
W czerwcu Microsoft zawarł porozumienie o neutralności pracowniczej z CWA, w którym związek poparłby zgodę regulatora na przejęcie Activision Blizzard w zamian za zajęcie przez Microsoft neutralnego stanowiska w sprawie przyszłej działalności związkowej.
Chociaż ta umowa dotyczyła tylko pracowników Activision Blizzard, Microsoft przyjął również w tym miesiącu szereg zasad dotyczących stosunków pracy, które wyrażały chęć podejścia opartego na współpracy, aby ułatwić pracownikom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących uzwiązkowienia.
„Microsoft spełnił swoje zobowiązanie wobec swoich pracowników i pozwolił im samodzielnie zdecydować, czy chcą związku zawodowego” — powiedział prezes CWA, Chris Shelton.
„Inni giganci gier wideo i technologii podjęli świadomy wybór, aby zaatakować, osłabić i zdemoralizować własnych pracowników, gdy zjednoczą się, tworząc związek zawodowy. Microsoft obiera inny kurs, który wzmocni jego kulturę korporacyjną i zdolność do służenia klientom i powinien służyć jako model dla branży i jako plan dla organów regulacyjnych”.
Przedstawiciel firmy Microsoft potwierdził tę wiadomość, mówiąc: „W świetle wyników niedawnego głosowania w sprawie uzwiązkowienia, uznajemy Communications Workers of America za przedstawiciela negocjacyjnego dla pracowników Działu Zapewnienia Jakości w firmie ZeniMax. Z niecierpliwością oczekujemy zaangażowania się w negocjacje w dobrej wierze, ponieważ pracujemy nad układem zbiorowym pracy”.
Chociaż jest to pierwszy amerykański związek twórców gier w firmie Microsoft, dołączy do niego więcej, jeśli dojdzie do przejęcia Activision Blizzard.
Deweloperzy kontroli jakości w Raven Software i Blizzard Albany pomyślnie utworzyli związki zawodowe w zeszłym roku, a 57 pracowników dewelopera Spellbreak Proletariat – który właśnie został przejęty przez Activision Blizzard w czerwcu – ogłosiło w zeszłym tygodniu zamiar zjednoczenia studia.
„Przed nami okazja do wprowadzenia dużych zmian i wniesienia kapitału do branży gier wideo” — powiedziała Victoria Banos, starszy tester dźwięku w Zenimax Online Studios.
„Chcemy położyć kres nagłym kryzysom, niesprawiedliwym płacom i brakowi możliwości rozwoju w firmie. Nasz związek będzie dążył do prawdziwie konkurencyjnych wynagrodzeń, lepszej komunikacji między zarządem a pracownikami, jasnej ścieżki dla tych, którzy chcą się rozwijać ich kariera i nie tylko”.
Kotaku przedstawia zeszłoroczny kryzys i złe traktowanie pracowników Zenimax QA w firmie, szczególnie podczas tworzenia Fallouta 76.