Pracownicy studia Proletariat firmy Blizzard Entertainment ogłosili, że dążą do zjednoczenia.
Grupa 57 pracowników utworzyła Sojusz Robotniczy Proletariatu.
Sojusz ogłosił oświadczenie związkowe na Twitterze.
„Chcemy być ukochanym studiem gier ze zróżnicowanym zespołem, wykonującym naszą najlepszą pracę i tworzącym innowacyjne doświadczenia na granicy tworzenia gier. Łączymy się, aby chronić tę misję i przygotować studio na sukces, gdy wkraczamy w kolejny rozdział Proletariatu łącząc siły z Activision Blizzard King” – napisano.
Poniżej wymieniono niektóre z powodów uzwiązkowienia grupy:
Elastyczna polityka PTO, praca zdalna na stałe Otwarta i przejrzysta komunikacja dotycząca wynagrodzeń Nadgodziny nigdy nie są obowiązkowe Polityki priorytetowe dla DEI na każdym szczeblu decyzyjnym
Sojusz zauważył, że kierownictwo powinno pójść za przykładem Microsoftu i również zobowiązać się do zawarcia umowy o neutralności pracowniczej.
Wiadomość o utworzeniu związku pojawia się sześć miesięcy po tym, jak Proletariat został przejęty przez Blizzarda do pracy nad World of Warcraft.
Studio jest trzecim oddziałem w ramach Activision Blizzard, który prowadzi wysiłki związkowe.
W maju Raven Software stał się pierwszym dużym związkiem gier wideo w USA.
Na początku tego miesiąca zespół Blizzard Albany ds. kontroli jakości głosował za utworzeniem związków zawodowych.
Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej