To podwójny cios dla naszego najnowszego odcinka podcastu Playable Futures, w którym społeczności graczy znajdują się w centrum dyskusji.
W tym odcinku prezenter Will Freeman rozmawia z Markiem Reedem, założycielem Heaven Media, aby zastanowić się nad związkiem gier z marketingiem i ważną rolą, jaką społeczności odgrywają w kształtowaniu krajobrazu.
Następnie przeprowadza wywiad z Romainem de Waubertem de Genlisem, szefem studia i dyrektorem kreatywnym w Amplitude Studios, który omawia, w jaki sposób jego platforma Games2Gether ma na celu włączenie społeczności graczy w proces tworzenia.
Obaj rzecznicy mają szerokie spojrzenie na znaczenie społeczności, ale staje się jasne, że uwzględnienie społeczności w strategiach marketingowych (między innymi kamieniami milowymi projektu) na wczesnym etapie kampanii może okazać się kluczowe dla jej sukcesu – i pod wieloma względami zawsze tak było – ale patrząc w przyszłość, będzie to ważny klucz do sukcesu.
Jak mówi Mark Reed: „Odkąd gram, społeczności zawsze były w centrum gier i jest to nadal aktualne”.
Będąc świadkiem znaczących zmian w ciągu długiej kariery, Reed zastanawia się, w jaki sposób studia, wydawcy i programiści musieli się dostosować, aby na pierwszym miejscu postawić swoich graczy i, co najważniejsze, ich zaangażowanie. Zastanawiając się nad latami 90., kiedy główne firmy ignorowały swoją bazę graczy aż do premiery, Reed sugeruje, że branża zaczęła teraz dostosowywać się do nich tak wcześnie, jak to możliwe. W końcu, jeśli wydawcy nie dbają o swoich odbiorców, mają szansę upaść przy pierwszej przeszkodzie.
Jeśli społeczności są kluczem do skutecznego marketingu gier, jaka jest ich przyszłość w odniesieniu do tworzenia i tworzenia nowych i ekscytujących tytułów?
Tymczasem De Waubert de Genlis jest współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym Games2Gether, platformy do współtworzenia gier wideo, która łączy społeczność graczy i zapewnia twórcom platformę do wymiany pomysłów i współpracy przy tworzeniu. Ta dalsza demokratyzacja procesu twórczego stawia początkujących programistów na pierwszym miejscu, umożliwiając twórcom wymianę pomysłów w podobnie myślącym środowisku bez strażników.
„To, czego ludzie zwykle nie lubią, gdy próbują wchodzić w interakcje z drużyną, to poczucie, że nie są słuchani… Mamy milion graczy, więc trudno jest powiedzieć wszystkim, aby słuchali wszystkich w danym momencie, ale chodzi o przejrzystość”.
A to, czego dotyka tutaj De Waubert de Genlis, jest czymś, co ma zastosowanie do społeczności graczy, społeczności deweloperów i jest podstawową zasadą marketingu dobrych gier – dzięki przejrzystości, prostocie i otwartości sektor może utrzymać nowe i potężne kanały konwersacji i wykorzystać płynące z tego korzyści do budowy branży gier przyszłości.
Podcast Playable Futures towarzyszy Playable Futures, zbiorowi spostrzeżeń, wywiadów i artykułów od światowych liderów branży gier, którzy dzielą się swoimi wizjami tego, w jakim kierunku branża i medium pójdą dalej. Jak dotąd na GamesIndustry.biz opublikowano serię dziesięciu artykułów, a w planach jest więcej. Playable Futures to wspólny projekt stworzony we współpracy z GI.biz, UKIE i Diva.
Możesz odsłuchać odcinek w odtwarzaczu poniżej lub pobrać plik bezpośrednio tutaj – i przewiń w dół, aby zobaczyć najważniejsze fragmenty odcinka.
Podcast GamesIndustry.biz jest dostępny za pośrednictwem Spotify, iTunes, Google Play, Stitcher, Overcast, Player FM, TuneIn i innych powszechnie używanych platform podcastowych lub można go subskrybować za pośrednictwem naszego kanału RSS.
Muzyka tytułowa autorstwa Thomasa Marchanta. Odcinek wyprodukowany przez Keirę Freeman.