Najnowsza część naszej serii Playable Futures dotyczy fundamentalnego duetu branży — wydawcy i dewelopera — i przygląda się, co przyniesie przyszłość wydawnictwu w sektorze, w którym tempo zmian jest szybkie i przyspiesza. To także taki, w którym równowaga między społecznością, odbiorcami, deweloperami i wydawcami została nieodwołalnie przesunięta.
W odcinku piątym prezenter Will Freeman rozmawia z Jean-Paulem Hardym, dyrektorem generalnym Gearbox Amsterdam, oraz Thomasem Hegarty, założycielem i dyrektorem Roll7. Weterani relacji wydawca/deweloper, duet czerpie z wieloletniego doświadczenia w wydawaniu i tworzeniu gier wideo i długo patrzy na to, co czeka ich w przyszłości.
Możesz odsłuchać odcinek w odtwarzaczu poniżej lub pobrać plik bezpośrednio tutaj – i przewiń w dół, aby zobaczyć najważniejsze fragmenty odcinka.
Hardy zastanawia się, jak wiele się zmieniło od czasu, gdy zaczynał, kiedy wydawca był odpowiedzialny za premierę gry i niewiele więcej.
„Kiedy zaczynałem w branży, po prostu zaczynałeś i odchodziłeś. Druk był królem, a gdybyś miał budżet, zajmowałbyś się telewizją. I nagle internet stał się świętym Graalem marketingu i publikacji. Widziałem 20 świętych Graali przychodzą od tego czasu, a obecnie chodzi o rzeczy oparte na danych”.
Dzisiaj, jak wyjaśnia Hardy, publikowanie ewoluowało, obejmując coś więcej niż „prostą” świadomość.
„Jest tak wiele rzeczy, które stają się coraz większe. Jeśli nie ograniczysz się i nie skupisz na kluczowych obszarach, rozłożysz się tak bardzo. Nie będziesz w stanie zrobić wszystkiego prawidłowo”.
Hegarty zastanawia się nad tym, jak specjalistyczny, złożony i ważny stał się marketing, a także nad wartością, jaką może przynieść perspektywa wydawcy.
„Ponieważ nasze ambicje wzrosły, a nasze budżety rosną, z tym, co robimy, wiąże się większe ryzyko. Nie możemy po prostu mieć nadziei, że trafiliśmy we właściwą nutę. Musimy przeprowadzić analizę i na tym właśnie pracujemy z wydawcą było naprawdę dobre.”
Co ciekawe, opierają się na pewnych podstawach, które wydają się charakteryzować relacje wydawca/programista niezależnie od epoki: zaufaniu i otwartej, szczerej komunikacji.
„Wydawca nadal ma tę samą miłość do gier, co programista” — stwierdza Hardy. „Po prostu patrzą na to w inny sposób, ponieważ mamy inną wiedzę”.
„Społeczność jest absolutnie kluczowa. Zawsze tak było” — dodaje Hegarty. „W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła duża zmiana, w której faktycznie obserwujemy aktywne zmiany w grze od osób oglądających ją na żywo na Twitchu, co sprawia, że myślisz zupełnie inaczej o grze z punktu widzenia projektu, który obejmuje całą drogę do wydania gry”.
Czy patrzymy w przyszłość, w której publiczność, programista, wydawca i społeczność będą bardziej ze sobą powiązane? Jedno jest pewne: ten odcinek pozostawia cię z myślą, że przyszłość jest pozytywna i ekscytująca, a pomimo nieuniknionych wyzwań dobre relacje wydawca / programista zapewnią wiele rozwiązań.
Podcast Playable Futures towarzyszy Playable Futures, zbiorowi spostrzeżeń, wywiadów i artykułów od światowych liderów branży gier, którzy dzielą się swoimi wizjami tego, w jakim kierunku branża i medium pójdą dalej. Jak dotąd na GamesIndustry.biz opublikowano serię dziesięciu artykułów, a w planach jest więcej. Playable Futures to wspólny projekt stworzony we współpracy z GI.biz, UKIE i Diva.
Podcast GamesIndustry.biz jest dostępny za pośrednictwem Spotify, iTunes, Google Play, Stitcher, Overcast, Player FM, TuneIn i innych powszechnie używanych platform podcastowych lub można go subskrybować za pośrednictwem naszego kanału RSS.
Muzyka tytułowa autorstwa Thomasa Marchanta. Odcinek wyprodukowany przez Keirę Freeman.