Aplikacja czatu Viber, należąca do japońskiej firmy zajmującej się handlem elektronicznym Rakuten, zyskuje nowe funkcje, które pomogą jej użytkownikom oddzielić wiadomości biznesowe od codziennych rozmów ze znajomymi. Nowa Business Inbox, ogłoszona w poniedziałek przez Rakuten, będzie organizować i filtrować wiadomości z firm kurierskich, banków, sklepów lub podobnych firm komercyjnych.
Nowa skrzynka odbiorcza pojawi się po otrzymaniu przez użytkownika pierwszej wiadomości biznesowej lub po zaktualizowaniu aplikacji o tę funkcję. Po wyświetleniu Business Inbox będzie działać jak folder na te notatki. Czaty biznesowe można również przenieść poza folder, jeśli użytkownik woli zachować je na stronie głównej.
Business Inbox pojawia się wraz z możliwością wyszukiwania kont komercyjnych, co według Vibera pozwoli ludziom znaleźć firmę z głównego paska wyszukiwania aplikacji. Podobnie jak w przypadku korzystania z Google Maps lub Yelp, znalezienie konta komercyjnego spowoduje wyświetlenie strony z adresem firmy, numerem telefonu, danymi kontaktowymi i linkiem SMS-a za pośrednictwem aplikacji Viber.
Chociaż Viber nie ma obecności w USA, która dorównuje iMessage firmy Apple lub WhatsApp firmy Meta, aplikacja do wysyłania wiadomości tekstowych ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie od marca 2020 r., zgodnie z portalem danych konsumenckich Statista.
Takie zorientowane na biznes funkcje są podobne do tych oferowanych przez rywali aplikacji do czatowania Viber, takich jak WhatsApp i WeChat, z których oba zapewniają funkcje ukierunkowane na umożliwienie użytkownikom wysyłania wiadomości firmowych wraz z kontaktami osobistymi.