Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej
Prezes Square Enix, Yosuke Matsuda, podzielił się ambicjami firmy, aby wzmocnić „wewnętrzne możliwości rozwoju” w 2023 roku i rzucić światło na to, dlaczego ten cel nie stoi w sprzeczności ze sprzedażą Crystal Dynamics, Eidos-Montréal i Square Enix Montréal.
W swoim noworocznym liście Matsuda wyjaśnił, że sprzedaż trzech studiów firmie Embracer w maju 2022 roku jest zgodna z celem Square Enix, jakim jest „dalsza koncentracja [its] zasobów, ponieważ rosnące wyrafinowanie i złożoność tworzenia gier sprawiło, że takie przedsięwzięcia stały się bardziej kosztowne”.
Dodał, że była to część większej restrukturyzacji w całej grupie, z powodu „rekonfiguracji” swojego portfela tytułów „w perspektywie średnio- i długoterminowej”.
„W tym celu przyspieszymy nasze wysiłki na rzecz wzmocnienia naszych wewnętrznych możliwości rozwoju poprzez dalsze poszerzanie naszej wewnętrznej puli talentów, a także szybsze skoncentrowanie naszych zasobów na rozwoju tytułów, które są konkurencyjne na całym świecie” – napisał Matsuda. „Niezwykły wzrost skali tworzenia nowoczesnych gier sprawił, że podnoszenie umiejętności i koncentracja wysiłków naszych zespołów programistycznych jest ważniejsze niż kiedykolwiek.
„Pozbywanie się studiów i wzmacnianie naszych wewnętrznych możliwości deweloperskich może z pozoru wydawać się posunięciami, które są ze sobą sprzeczne. Musimy jednak elastycznie i stale przeglądać nasze średnio/długoterminowe portfolio tytułów oraz studia deweloperskie, które je tworzą, w świetle środowiska, w którym się znajdujemy”.
Matsuda powiedział również, że pod względem wydawniczym Square Enix odchodzi od swojego „modelu geograficznego i funkcjonalnego”, w którym jego japoński oddział i jego zachodni oddział działają niezależnie od siebie.
„Zamiast tego tworzymy kompleksową globalną organizację wydawniczą opartą na koncepcji„ One Square Enix ”. Uruchomiliśmy tę nową strukturę pod koniec zeszłego roku w ścisłej współpracy między naszymi dwoma głównymi urzędnikami wydawniczymi (CPO), nowo utworzoną rola.”
Matsuda powtórzył również zaangażowanie firmy w przestrzeń blockchain, o której wspomniał już w zeszłorocznym liście.