• O mnie
  • Lifestyle
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
Lifestyle

Sześć powodów, dla których rok 2023 będzie ogromny dla gier wideo (i sześć powodów, dla których nie będzie)

Sześć powodów, dla których rok 2023 będzie ogromny dla gier

Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Na rynku gier wideo panuje obecnie pewien niepokój.

Zeszłoroczne wyniki były mieszanką. Sprzedaż konsol gwałtownie spadła na niektórych rynkach, głównie z powodu braku zapasów PlayStation 5.

Spadły również wyniki sprzedaży oprogramowania na konsole i komputery PC, choć głównie za sprawą starszych gier (tytułów wydawanych z lat ubiegłych). Gry takie jak GTA 5 i Mario Kart 8: Deluxe spadły ze szczytu blokady. Tymczasem wyniki gry Call of Duty z 2021 roku również zaszkodziły liczbom.

W całej Europie sprzedaż nowych gier wzrosła o 16%. Było to spowodowane mocnymi premierami Call of Duty: Modern Warfare 2, Elden Ring, LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, Pokémon i God of War Ragnarok.

Jednak zarysowano pod powierzchnią, a było kilka tytułów o stosunkowo dużym budżecie, które nie osiągnęły swoich celów i miały problemy z notowaniem. A ostatnie raporty od Ubisoftu sugerują, że na rynku panuje miękkość dla wszystkiego poza mega franczyzami.

Czy subskrypcje wpływają negatywnie na wydajność tych gier? Czy konsumenci są bardziej selektywni ze względu na kryzys kosztów utrzymania? Czy rosnące ceny gier zniechęcają niektórych klientów? I jak to się może rozegrać w 2023 roku?

To nie wszystko ogranicza się do konsoli i PC. Urządzenia mobilne stoją przed prawdziwymi wyzwaniami związanymi z pozyskiwaniem użytkowników i możliwością kierowania reklam. Ponieważ budżety marketingowe prawdopodobnie spadną w 2023 r., istnieje pewna niepewność wokół sektora smartfonów, co jest niezwykłe.

Niepokój jest zrozumiały. Istnieje jednak wiele powodów, dla których rok 2023 powinien okazać się rokiem przełomowym dla branży gier wideo, choć nie dla wszystkich.

Patrząc na poprzednie dane i trendy, zebraliśmy sześć powodów, dla których rok 2023 może być niesamowity… i sześć powodów, dla których być może warto być ostrożnym.

Sześć powodów, dla których rok 2023 będzie wyjątkowy dla gier wideo

1. PS5 i Xbox Series X są faktycznie dostępne

Używając metafory F1, od czasu premiery nowego Xboxa i PlayStation w listopadzie 2020 roku, utknęli za bezpiecznym samochodem. Ich sukces został ograniczony przez produkcję, a ciągłe niedobory komponentów znacznie powstrzymują obie platformy.

Przez większą część 2022 roku Xbox i PlayStation nie były w stanie zaspokoić popytu. Spadek zapasów w Europie oznaczał, że sprzedaż sprzętu PS5 spadła w zeszłym roku o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim.

To już koniec. W zeszłym tygodniu dyrektor generalny PlayStation, Jim Ryan, zadeklarował, że PS5 będzie dostępne za darmo. Ogromny wzrost zapasów w grudniu spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży na głównych rynkach. Nadal jest wiele do zrobienia, szczególnie w Europie, ale dni kupowania PS5 w serwisie eBay dobiegają końca. Samochód bezpieczeństwa został usunięty. No to idziemy.

2. Spider-Man 2 może być największą premierą PlayStation w historii

PlayStation dostarczyło kilka dużych gier od czasu premiery PS5, a ty nie jesteś dużo większy niż zeszłoroczny God of War Ragnarok, który zakończył rok jako jedna z największych gier konsolowych na świecie.

W 2023 roku wielką grą na PS5 jest Spider-Man 2 i wygląda na to, że będzie to duży tytuł. Pierwsza gra była jednym z najszybciej sprzedających się tytułów PlayStation w historii. Mini-sequel, Spider-Man Miles Morales, był głównym wydarzeniem PS5 podczas premiery konsoli. Ponad 33 miliony ludzi grało w te gry, które ostatnio rozszerzyły się na rynek PC. Twórca gry, Insomniac, jest również jednym z najbardziej niezmiennie doskonałych twórców gier wysokobudżetowych.

Zerknij również na to!  Badanie proponowanej przez Finlandię regulacji dotyczącej skrzynek z łupami

Czy może pojawić się we wrześniowym slocie, podobnie jak jego poprzednik? Albo po triumfalnym debiucie God of War Ragnarok, czy Sony może dążyć do świątecznej premiery? Jeśli tak, widzę, że jest to gra, która wypełnia lukę pozostawioną przez Call of Duty. Ten jest tak blisko gwarantowanego przeboju, jak to tylko możliwe.

3. Starfield jest głównym bohaterem powrotu Xboxa

Bethesda Games Studios to generator hitów. Fallout i Elder Scrolls to mega franczyzy i za każdym razem, gdy studio wydaje nową grę, znajduje się ona blisko szczytu list bestsellerów.

Starfield jest trochę inny niż te gry. To na przykład nowy adres IP. I nie pojawi się na PS5, wiodącej na rynku konsoli. Różni się w zależności od kraju, ale około 40% do 45% sprzedaży Fallouta 4 pochodziło z PS4 na głównych rynkach.

Ale będzie częścią Game Pass zarówno na PC, jak i na konsolę, co czyni go niedrogą propozycją w porównaniu z innymi dużymi premierami roku. Poza sprzętem wygląda to na największą premierę Xbox od czasów świetności serii Halo. Spodziewaj się, że Starfield będzie miał więcej graczy w momencie premiery niż jakakolwiek poprzednia gra Bethesdy.

Starfield jest głównym bohaterem, ale są też inne kluczowe gry Microsoftu, w tym wyczekiwany powrót Forza Motorsport i kolejna nowa marka Bethesda: Redfall. Po spokojnym 2022 roku Xbox wygląda na znacznie silniejszego w 2023 roku.

4. Tears of the Kingdom, aby kontynuować dominację Zeldy

Zelda to ikona franczyzy. Jednak zanim pojawił się Breath of the Wild, żadna gra Zelda nigdy nie przekroczyła 10 milionów sprzedaży. W rzeczywistości poprzednim bestsellerem była Twilight Princess na Wii i GameCube, która sprzedała się w nakładzie zaledwie dziewięciu milionów egzemplarzy.

Breath of the Wild wszystko zmieniło. Jego sprzedaż jest obecnie ponad trzy razy większa niż Twilight Princess. Znajduje się nad grami, na które wcześniej spoglądał, w tym Super Mario i Pokémon. Był to tytuł premierowy dla Nintendo Switch, aw pierwszym miesiącu więcej osób kupiło kopie gry niż liczba dostępnych konsol Switch.

Sprzedaż Breath of the Wild miała miejsce przez wiele lat, a część tej publiczności mogła odpłynąć. Patrząc na dane historyczne, kiedy na jednej platformie uruchomiono dwie gry Zelda, byliśmy świadkami poważnego spadku liczby graczy w drugą grę. Ocarina of Time sprzedała 7,6 miliona na N64, a następnie Majora’s Mask, która sprzedała 3,4 miliona. 8,7 miliona Twilight Princess zostało zastąpione przez Skyward Sword, który osiągnął zaledwie 3,7 miliona.

Jednak te porównania dotyczyły gier Zelda z innej epoki i platform, które znajdowały się w bardzo różnych miejscach, kiedy pojawiły się te drugie gry Zelda. Jednak nawet jeśli ten wskaźnik się utrzyma, a Tears of the Kingdom będzie zarządzać mniej niż połową sprzedaży Breath of the Wild, nadal będzie drugą największą grą Zelda wszechczasów, i to z dużym marginesem.

Zerknij również na to!  Kariera influencera

Ponadto sam fakt, że obecnie istnieje 120 milionów posiadaczy Switcha (a nie trzy miliony), prawie gwarantuje, że Tears of the Kingdom będzie największą premierą gry Zelda wszechczasów.

5. Nintendo Switch wciąż działa

W zeszłym roku Nintendo Switch było wygodnie największą konsolą do gier na świecie. Nawet w krajach, w których platforma wykazała poważniejsze spadki, takich jak Wielka Brytania, nadal była liderem rynku. Co więcej, Nintendo niedawno ujawniło, że ponad 100 milionów ludzi miało dostęp do Switcha w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających wrzesień 2022 roku.

Bliższe spojrzenie na liczby sprzętu pokazuje, że chociaż sprzedaż Switcha spada, na wielu rynkach nadal sprzedaje się lepiej niż przed blokadą. Innymi słowy, mówienie o Switchu 2 jest nieco przedwczesne.

6. … i jest więcej dużych gier

Skoncentrowaliśmy się na trzech największych tytułach dostępnych wyłącznie na konsole powyżej, ale rok obfituje w duże tytuły, zarówno na PC, jak i na konsole. Należą do nich Resident Evil 4 Remake, Suicide Squad, Diablo IV, Street Fighter 6, Dead Island 2, Minecraft Legends… a to dopiero pierwsza połowa roku.

Jest też kilka hitów innych firm. Ubisoft ma nowy zestaw Assassin’s Creed (Mirage) na 2023 rok; jest to bardziej skoncentrowany tytuł niż poprzednie gry, więc nie jest do końca jasne, jak duży wydawca planuje z nim pójść. W marcu EA wprowadza na rynek swoją kolejną dużą grę Star Wars dla jednego gracza – Star Wars: Jedi Survivor. A w czerwcu mamy kolejną numerowaną pozycję w serii Final Fantasy.

Jedną z gier, które warto obejrzeć, jest Dziedzictwo Hogwartu. Historycznie gry o Harrym Potterze cieszyły się ogromną popularnością wśród szerszej publiczności. RPG ma swoje wyzwania, szczególnie ze względu na trwające spory wokół twórcy Harry’ego Pottera JK Rowling i jej poglądów na temat praw osób transpłciowych. Jest to również rozłożona premiera, zaczynając od wersji PS5 i Xbox Series, zanim trafi na Switch i starszą konsolę nieco później w tym roku. Mimo to wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem, a kampania PR i marketingowa skoncentrowana na influencerach zwiększa świadomość. Jeśli zapewni jakość, spodziewaj się, że będzie to jedna z największych gier roku.

… I sześć powodów, by być uważnym

1. Branża gier nie jest odporna na recesję

Istnieje pogląd, że gry wideo czerpią korzyści z recesji. Chodzi o to, że kiedy ludzie zaciskają pasa, to wakacje, wyjścia do kina i posiłki zostają zmniejszone, podczas gdy gry oferują znacznie lepszy stosunek jakości do ceny pod względem rozrywki.

Jest to oparte na tym, co wydarzyło się podczas ostatniej recesji, która zbiegła się z sukcesem Xbox 360, Wii, DS, Call of Duty, Guitar Hero i innych. Ale teraz jest inaczej. Wii i Xbox 360 nie musiały konkurować z tyloma darmowymi grami ani usługami telewizyjnymi, takimi jak Netflix, które prawdopodobnie oferują jeszcze lepszą wartość. I czy konsumenci będą równie chętni do rezygnacji z wakacji tak szybko po latach lockdownu?

Zerknij również na to!  Top 5 ras psów weterynarza: czy Twój pies jest na liście?

Jeśli spojrzysz na dane z ostatniej recesji, zobaczysz ogólnie wiele dobrze sprzedających się gier. Ale sytuacja była trudna w przypadku tytułów spoza naprawdę dużych marek. W 2023 roku konsumenci mogą zwrócić się ku rozrywce w grach, ale nadal będą selektywnie wybierać, gdzie wydadzą swoje pieniądze.

2. Praca hybrydowa to wciąż wyzwanie

W czasie COVID-19 praca z domu miała znaczący wpływ na harmonogramy tworzenia gier, zwłaszcza tych znajdujących się jeszcze na stosunkowo wczesnych etapach rozwoju. Tempo wzrosło, ponieważ niektóre studia przyzwyczaiły się do nowego sposobu pracy i znajdują złoty środek między pracą z domu a powrotem do biura. Jednak niektóre zespoły nadal osiągają wolniejsze postępy niż wcześniej. Innymi słowy, spodziewaj się, że opóźnienia będą się powtarzać w 2023 r., choć miejmy nadzieję, że będzie ich mniej.

3. Nintendo Switch ma już za sobą swój szczyt

Switch pozostaje potężną platformą, ale zdecydowanie wkracza w ostatnie etapy swojego życia. Konsola Nintendo pozostanie kluczowym graczem w nadchodzącym roku, ale sprzedaż sprzętu będzie niższa, a wydajność oprogramowania będzie zależała od tego, co jeszcze firma ma poza Zeldą.

4. Nie ma pełnej premiery Call of Duty

Call of Duty jest tak dużym sprzedawcą, że może prawie zrobić lub zepsuć rok. Rozczarowująca sprzedaż Call of Duty: Vanguard miała znaczący wpływ na ogólne wyniki rynkowe pod koniec 2021 roku.

W tym roku plany Activision dotyczące Call of Duty obejmują mnóstwo treści cyfrowych dla Modern Warfare 2 i Warzone. Oznacza to, że chociaż franczyza będzie obecna na rynku, nie ma tak dużej premiery pojedynczego tytułu, która napędzałaby rynek w te Święta Bożego Narodzenia.

5. Rebranding FIFA niesie ze sobą niepewność

To może być pierwszy rok od dekady, kiedy słowa „Call of Duty” i „FIFA” nie znajdą się na szczycie europejskich list przebojów. Oczywiście FIFA jest po prostu przemianowana na EA Sports FC, a ponieważ zachowuje wszystkie pozostałe licencje (drużyny, ligi, stadiony i zawodników), będzie to najlepiej sprzedająca się gra tego roku.

Bez prawdziwej konkurencji EA nie musi się zbytnio obawiać utraty tożsamości marki FIFA. Jednak utrata nazwy „FIFA” będzie wymagała poważnego przekazu i istnieje element niepewności co do tego, co może to oznaczać dla kultowej gry piłkarskiej, przynajmniej na krótką metę.

6. Ceny wzrosną

Rosnąca inflacja, konieczność realizowania znacznych inwestycji i rosnące koszty tworzenia gier spowodowały już wzrost cen gier. Microsoft już zasygnalizował, że będzie musiał podążyć za wzrostem cen swoich tytułów. W 2023 roku z pewnością nie będzie taniej.

Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Źródło

Shares
Poprzedni

25 USD to wszystko, czego potrzebujesz, aby zdobyć dożywotnią licencję na pakiet Microsoft Office dla komputerów Mac

Następny

Zobacz Rihannę Strut Her Stuff w zwiastunie Super Bowl Halftime Show

O mnie

Piotr Olszewski

#kochamzurek ❤️

Na równi z tatarem!

Socjalnie
FacebookInstagramYouTube
Most Popular

Czy narkotyki powinny być zalegalizowane?

pexels-anna-shvets-3683087

Paragony grozy – wakacyjny horror Polaków

pexels-aman-jha-707191

Nie rób za darmowego informatyka

KhoJWXJREkjzQcmsVM2qyf
Tagi
luna
Zerknij również na to
pexels-anna-shvets-3683087
Lifestyle

Czy narkotyki powinny być zalegalizowane?

Min czytania
1 czerwca, 2022
Terra-Luna-price-prediction-2022
Lifestyle

Luna – upadła kryptowaluta czy szansa na wielką inwestycję?

Min czytania
25 maja, 2022
Gry Roku 2022 | Podcast
Lifestyle

Gry Roku 2022 | Podcast

Min czytania
26 grudnia, 2022
Olszefsky
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle
  • Polityka Prywatności
  • qlo.pl
Piszę ciętym językiem. O życiu, kulturze, społeczeństwie. I kocham żurek. Na równi z tatarem.
  • O mnie
  • Lifestyle

#kochamzurek