Ubisoft obniżył dziś swoją prognozę na bieżący rok podatkowy i ogłosił kilka innych ruchów sygnalizujących zmianę strategii firmy.
Wydawca powiedział, że spędził ostatnie cztery lata pracując nad „budowaniem długotrwałych gier na żywo i dostosowywaniem naszych najsilniejszych serii”, takich jak gry Assassin’s Creed, Far Cry i Tom Clancy, aby pasowały do zbieżnych trendów, ale niektóre tytuły z tej fazy inwestycji są rajem jeszcze nie wystartował, a najnowsze wydania „nie działały tak dobrze, jak oczekiwano”.
„Nakładając na siebie ten efekt, w kontekście pogarszających się warunków makroekonomicznych, trendy w okresie świątecznym, w szczególności w ostatnich tygodniach grudnia i na początku stycznia, były wyraźnie i zaskakująco wolniejsze niż oczekiwano” – podała firma.
Mario + Rabbids: Sparks of Hope i Just Dance 2023 zostały wyróżnione jako szczególnie słabe wyniki, zwłaszcza w grudniu i na początku stycznia.
„Ten ogólny kontekst spowodował pełny przegląd naszych perspektyw przychodów, co prowadzi do zwiększonej ostrożności w nadchodzących latach” – powiedziała firma.
Ubisoft zrewidował swój plan projektów, ogłaszając dziś anulowanie trzech niezapowiedzianych projektów, oprócz czterech, które potwierdził, dając topór w lipcu ubiegłego roku.
Często opóźniana Czaszka i kości również została ponownie opóźniona, tym razem na „wcześnie” w następnym roku podatkowym, który rozpoczyna się w kwietniu. Gra miała ukazać się 9 marca.
„Zdecydowaliśmy się przełożyć premierę, aby mieć więcej czasu na zaprezentowanie znacznie bardziej dopracowanego i zbalansowanego doświadczenia oraz na budowanie świadomości” – powiedziała firma.
Ubisoft odpisuje również 500 milionów euro (537 milionów dolarów) skapitalizowanych wydatków na badania i rozwój związanych z tymi tytułami oraz innymi nadchodzącymi tytułami premium i free-to-play, i zamierza zgolić 200 milionów euro (215 milionów dolarów) z kosztów operacyjnych w następnym dwa lata „poprzez ukierunkowaną restrukturyzację, zbycie niektórych aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością i zwykłe naturalne zużycie”. (Określono, że „nadal będzie się przyglądać zatrudnianiu” wysoce utalentowanych osób).
Ubisoft wcześniej wyznaczył cel 830 milionów euro (892 milionów dolarów) rezerwacji netto na trzeci kwartał swojego roku podatkowego (trzy miesiące zakończone 31 grudnia), ale obniżył to o 13% do 725 milionów euro (779 milionów dolarów) .
Ubisoft oczekuje, że w całym roku liczba rezerwacji netto spadnie o 10% rok do roku, w przeciwieństwie do wcześniejszej prognozy wzrostu o 10%, przy przychodach operacyjnych spoza MSSF na poziomie -500 mln EUR (-537 mln USD) zamiast 400 mln EUR (430 mln USD), zgodnie z wcześniejszą prognozą, chociaż większość tego niedoboru wynika ze wspomnianego odpisu.
„Jesteśmy wyraźnie rozczarowani naszymi ostatnimi wynikami” – powiedział dyrektor generalny Ubisoft, Yves Guillemot. „Mamy do czynienia z kontrastującą dynamiką rynku, ponieważ branża nadal przesuwa się w kierunku mega-marek i wiecznych gier na żywo, w kontekście pogarszających się warunków ekonomicznych wpływających na wydatki konsumentów”.