Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej
Na pierwszy rzut oka
Prozwiązkowa reklama Microsoftu w Washington Post, podpisana przez związek CWA Company, ma nadzieję „wprowadzić te same zasady do Activision Blizzard” w 2023 r. Microsoft twierdzi, że „to”[not] prosząc FTC o zignorowanie obaw o konkurencję”
Nacisk Microsoftu na wsparcie w związku z planowanym przejęciem Activision Blizzard jest kontynuowany dzięki nowej reklamie w The Washington Post, która reklamuje swoje stanowisko w sprawie uznawania związków zawodowych.
Udostępniona przez The Verge reklama – zatytułowana „Nowy rok otwiera nowe drzwi” – oferuje wiadomość od Microsoftu, podpisaną wspólnie przez Communications Workers of America, związek, który niedawno współpracował z pracownikami kontroli jakości w ZeniMax Media, tworząc pierwszy związek Microsoftu.
Microsoft nawet odnosi się do tego związku w swoim przesłaniu, dodając, że jego utworzenie jest „zgodne z nowymi przełomowymi zasadami neutralności pracowniczej, które zostały ustanowione przez Communications Workers of America i Microsoft w zeszłym roku”.
„W 2023 roku mamy nadzieję wprowadzić tę samą umowę i zasady do Activision Blizzard, które Microsoft zaproponował do przejęcia” – kontynuuje reklama.
To konkretne stwierdzenie ma prawdopodobnie na celu wspieranie dobrej woli, biorąc pod uwagę antyzwiązkową postawę Activision Blizzard w ciągu ostatnich kilku lat.
W maju 2022 r. Amerykańska Narodowa Rada ds. Stosunków Pracy oświadczyła, że Activision bezprawnie groziło personelowi w ramach przygotowań do głosowania związkowego przez zespół kontroli jakości Raven Software.
„W 2023 roku mamy nadzieję wprowadzić tę samą umowę i zasady do Activision Blizzard”
Zarząd otrzymał skargę, w której twierdził, że grożono pracownikom za omawianie warunków pracy i płac za pośrednictwem wewnętrznych kanałów Slacka. W grudniu 2021 roku poinformowano również, że Activision Blizzard poprosił pracowników, aby nie podpisywali kart związkowych, aw lutym 2022 roku wiceprezes wydawcy ds. kontroli jakości powiedział, że związki zawodowe mogą „zaszkodzić naszej zdolności do tworzenia świetnych gier”.
CWA oskarżyło również Activision Blizzard o rozbicie związku, najpierw we wrześniu 2021 r., A ostatnio w październiku 2022 r.
Pomimo wysiłków Activision Blizzard, głosowanie w sprawie uzwiązkowienia w Raven Software zakończyło się sukcesem, dzięki czemu był to pierwszy związek zawodowy w dużej firmie zajmującej się grami.
Po tym nastąpiło kolejne głosowanie w sprawie uzwiązkowienia przez zespół ds. kontroli jakości Blizzarda Albany w zeszłym miesiącu, a spółka zależna Blizzarda, Proletariat, zadeklarowała zamiar zrzeszenia się kilka tygodni później.
Mija prawie dokładnie rok, odkąd Microsoft po raz pierwszy zaproponował przejęcie Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów.
Chociaż obie firmy wcześniej twierdziły, że transakcja miała zostać sfinalizowana do końca czerwca 2023 r., teraz prawdopodobnie zostanie to opóźnione ze względu na wyzwania stawiane przez główne organy regulacyjne.
W zeszłym miesiącu amerykańska Federalna Komisja Handlu złożyła skargę prawną, próbując zablokować transakcję, powołując się na obawy dotyczące szkód dla konkurencji. Proces ma się odbyć w sierpniu.
W swojej reklamie w Washington Post Microsoft napisał: „Nie prosimy FTC o ignorowanie obaw o konkurencję. Wręcz przeciwnie, uważamy, że ważne jest poszukiwanie rozwiązań, które chronią konkurencję i konsumentów, jednocześnie promując potrzeby pracowników i wzrost gospodarczy oraz amerykańską innowacja.”
Możesz przeczytać więcej o przeszkodach regulacyjnych, z którymi boryka się Microsoft w naszym obszernym wstępie, a poniżej możesz zobaczyć pełną reklamę Washington Post.
Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać najważniejsze wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej